Контакт: 032/864-001 / osmarkopajic@gmail.com

Активно учење/настава 2: напредни ниво

Активно учење/настава 2: напредни ниво

Протекли викенд, 20. и 21. октобар, у ОШ „Марко Пајић“ поново је био у знаку активне наставе. С поносом можемо рећи да је велики број наставника наше школе, и других основних школа у општини Лучани, прошао базични ниво обуке АУН, тако да смо сада били активни учесници напредног нивоа семинара његовог тзв. „супервизијског“ дела.

Како су предавачи нагласили, организација базичне обуке у нашој школи била је веома добра, а ефекти рада са нашим наставницима били су ефикасни и плодни. Након завршеног другог дела семинара очекујемо још боље утиске од предавача и, наравно, делотворне ефекте „наученог на семинару  ̶  примењеног у настави“.

Реализатори  супервизијског семинара  и нама драги гости били су Јелисавета Вилотић, школски психолог у ОШ „Дринка Павловић“ из Београда и Драган Кувељић, професор разредне наставе у ОШ „Милослав Стиковић“ из Пријепоља. Теме којима смо се бавили на овој дводневној обуци су:

Петак, 20. октобар

Анализа искуства у примени идеја активног учења у реалним условима рада наставника; показатељи и улога активности ученика у наставном процесу; упознавање са процедуром за анализу сценарија за час; примена процедуре за анализу на сценаријима за час учесника семинрара.

Субота, 21. октобар

Презентација анализа сценарија; упознавање са процедуром секвенцијалне анализе изведене наставе; заједничка вежба у анализи изведеног часа; презентација рада група.

Заједничким радом предавача (реализатора) и наставника, остварени су општи, као и специфични циљеви овог квалитетног и продуктивног семинара: унапређивање знања и умења наставника за примене иновативних (активних, партиципативних и интерактивних) метода у наставном процесу чиме се уједно и подиже квалитет наставе, оспособљавање наставника за вредновање  наставног процеса, као и самовредновање.

Основна  порука са семинара, уједно и његов најважнији циљ,  је подстицање развоја осетљивости наставника за позицију и потребе ученика. Дакле, ученик је центар збивања у наставном процесу, а то је оно ка чему савремена настава, и ми као њени реализатори тежимо из дана у дан.

Маријана Стефановић

0 Comments

Leave a reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*