
Са поносом можемо рећи да је у нашој школи, трећу годину за редом, обележен Европски дан језика. Одлучили смо да ове године значајном датуму дамо још више на важности, па смо и скуп активности проширили тако да су се оне, на одређен начин, претвориле у један тематски дан.
Брисањем граница између предмета који се тичу језика, културе и историје европских народа, ученици су били у прилици да усвоје функционална знања, а показало се да оваква настава по вољи нашим ђацима, активно су учествовали, креирали активности, радили и учили.
Да бисмо дочарали како је то данас изгледало, приказаћемо својеврстан сценарио тематског дана, а наше активности приказане су по редоследу догађања.
Активност 1: На часу српског језика ученике смо подсетили на важност стицања знања и умења коришћења светских језика, као и на значај познавања различитих култура. С обзиром на то да ученици осмог разреда обрађују наставне јединице које се тичу развоја српског језика, да би своје знање утврдили, спремили се за предстојећи тест, час смо креирали тако да се утврђивање вршило кроз такмичење (квиз) који се састојао из питања у вези са српским језиком у контексту словенских језика и индоевропске породице језика. Ученици су показали да владају материјом, али и да имају изражен такмичарски дух. Победник је била екипа „Полиглота“, док је само три поена мање имала екипа „Европејац“.
Активност 2: На часу енглеског језика малишани су били у прилици да кроз игровне активности, игрице меморије упознају неке од основних симбола држава европског језичког подручја. Посебно им се свидела игра у којој су препознавали и бојили заставе различитих земаља, а неки од њих су показали да су прави обожаваоци спорта, препознајући већину заставица европскох земаља.
Активност 3: Заједничким снагама наставника језика и наших осмака последњи час је остварен тако што су матуранти спремили презентацију под називом „Да ли сте знали?“, која се тицала занимљивости у вези са српским језиком. Тако смо били у прилици да чујемо ко су наше познате полиглоте, како је реч „шљивовица“ постала део енглеског језичког фонда, специфичне називе за родбинске односе код Срба, палиндроме и друго. Ученици су пажљиво слушали и много тога научили о специфичним појавама у свом матерњем језику.
Активност 4: Последњи корак назвали смо „Кahoot“ по истоименом онлајн квизу у ком су учествовали ученици седмог и осмог разреда. У овом квизу ученици су поред знања били у прилици и да покажу своје моторичке вештине јер се поред овладаности материјом бодовала и брзина којом се дају одговори. Питања су се тицала разних области: превасходно језика (стране речи и изрази, значење речи, порекло туђица), али и специфичности културе одређених земаља, спорта, познатих личности, историје. Ученици су показали добру општу културу и изразили жељу да буду неке нове „елоквентне полиглоте“.
Маријана Стефановић