Тематски дан – 7.10.2019. године
Поводом обележавања Дечје недеље у понедељак, 7.10.2019.године, ученици од првог до осмог разреда заједно са наставницима посветили су дан ТАНГРАМ, старој кинеској игри – слагалици.
Ученици петог разреда су на часу информатике и рачунарства истражили – претраживањем текстуалних, графичких и видео садржаја, шта је Танграм, упознали се са првилима игре и деловима слагалице, одакле потиче и како је настала. Игрица – слагалица им је се свидела и у договору са наставницом, Иваном Басарић решили су да и остале другаре упознају са танграмом.
Слика 1: Истраживње о танграму, ученици V разреда, час информатике и рачунрства
На часу технике и технологије и техничког образовања, ученици седмог и осмог разреда су направили сами танграм по шеми датој од наставника, Владије Ћаловић – на примеру квадрата страница 12 cm. Наставница им је на табли нацртала шему коју су они пренели на већ припремљен материјал – хамер, дебели картон и папир пену и затим су их по упуствима наствника и пратњи секли (маказама и скалпером) и добили седам делова од којих је и начињена слагалица. Неки ученици су дебели картон обложили са колаж папиром и добили шарене делове слагалице и тако је учинили занимљивијом.
Ученици су имали прилику да увиде разлике у материјима и квалитету направљеног производа и да закључе да самостално могу да направе „игрицу за кишни дан“.
Слика 2: Прављење танграма, на часу технике и технологије, ученици VII и VIII разреда
Одушевљени су слагали делове по шеми облика који им је припремила наставница, како би их упознала са правилима и начином игре и упутила их да могу самостално да креирају облике како желе, али да морају да поштују основно правило игре – да се морају искористити сви облици и да се облици морају додиривати.
Ученици од петог до осмог разреда на часовима ликовне културе, код наставнице Љиљане Ковачевић бавили су се танграмом из „раличитих углова“. Ученици петог разреда кроз врсте линија, ученици шестог – као дејсво броја на посматрача (користећи танграм фигуре формирали су бројеве), ученици седмог као пропорцију и ученици осмог разреда као визуелну метафорику – возила. Као разултат тога рада од најбољих радова направљен је пано – изложени су радови у ходнику школе.
Слика 3: Часови ликовне културе, ученици V, VI, VII и VIII разреда
Ученици петог разреда на часу француског језика, код наставнце Данијеле Шундерић склопили су танграм – фигуру од делова различитих боја и тако утврдили како се боје изговарају на француском језику и заједно су направили пано који ће им красити учионици и бити подсетник писања и изговора боја на француском језику.
4: Час француског језика (боје), ученици V разреда
Ученици петог разреда (поделили су се у две групе) и у време часа математике били у посети ученицима млађих разеда, код учитељица Снежане Маричић и Душице Сатарић, и њих упозали са пореклом, деловима и правилима игре – склапања слагалице танграм. На очигледним примеру (имали су комплете танграма са шемама за склапање фигура) именовали су им делове троуглове, квадрат, паралелограм.
Сл. 5: Ученици V разреда презентовали танграм слагалицу код ученика од I до IV разреда
Ученици су упоређивали троуглове по величини, спаривали исти облик и величину, од два троугла формирали квадрат, склапањем свих облика танграм фигуре. Млађи ученици су уживали, прво су склапали фигуре уз помоћ старијих другара по детаљној шеми, а затим су прешли на виши ниво, склапали тамну фигуру, а на крају часа су се организовали у екипе и такмичили ко пре и ко више и прецизније састави танграм фигура. Ученици старијих разреда су се осећали поносно што су могли млађе да науче новим знањима, а ученици од првог до четвртог разреда су кроз игру научили да именују, разликују и упоређују геометријске облике.
Ученици од првог до четвтог разреда су од наствнице енглеског језика, Ане Ракоњац добили пример танграм шеме од папира, исекли маказама, уз њену помоћ, залепили у свеску у форми танграм фигуре и обојили по њеном налогу и тако вежбали изговор боја на енглеском језику.
Слика 6: Ученици млађих разреда на часу енглеског језика (боје)
Ученици седмог разреда су на часу математике израчунавали дужину непознатих страница и висине правоуглих – једнокраких троуглова применом Питагорине теореме, посебне површине танграм фигура и дошли до закључка да како год саставе фигуру – поставе облике добију исту површину фигуре а да је најједноставније израчунати површину ако је саставе у квадрат. Ученици су уз помоћ наставнице, Иване Басарић направили и пано и приказали Примену Питагорине теореме на квадрат, једнокраки-правоугли троугао, паралелограм на примеру танграм фигуре.
Слика 7.: Активност израде паноа нс часу математике, ученици VII разреда
Ученици шестог разреда су на часу информатике и рачунарства код наставнице Иване Басарић направили презентацију од материјала – фотографија са реализације тематског дана – Танграм, тако су вежбали обраду слика, комбиновање текста и слика и практично направили извештај у форми презентације. У плану је и да своју презентацију прикажу осталим ученицима школе.
Слика 8: Радови ученика од V до VIII на тему Танграм
Танграм је слагалица која развија моторику, уочавање облика, склапање нових фигура – креативност, брзину, тачност и прецизност и применљива је у свим областима и занимљива свим генерацијама.
Ивана Басарић
2 Comments
-
Sjajni ste!.
-
Author
Хвала Вам много!
-