Ученици и наставници наше школе данас су показали колико су вредни. Заједничким снагама организовали су тематски дан под називом „У сусрет новој 2019. години“. У активностима су учествовали ученици седмог разреда и ученици од првог до четвртог разреда.
На часу математике, кроз наставну јединицу „Сабирање, одузимање и множење полинома“, ученици су, решавајући задатке, китили новогодишњу јелку.
Бирали су симболе своје групе који су у облику новогодишњих украса. Сви задаци су имали три нивоа. Циљ је био да свака група, ротацијом, одради сваки задатак. На крају часа је уследио квиз.
Час француског језика протекао је тако што смо наставну јединицу: „Lyli vent un portable” (Лили жели мобилни телефон) повезали са доласком Нове године.
Наставница француској језика заједно са ученицима је израдила телефон од картона и на „типкама“ су написали жеље за 2019. годину. Ученици су у групи разматрали жељу са употребљеним кондиционалом и остављајући отисак печата повезивали за одређену поруку. Победила је порука која је имала највише отисака.
На часу географије наставник је повезао симболе Нове године у свету са симболима и животом у Африци. Истакнуто је да се 31.12. у Африци одржавају маскенбали и веровање је да се маска треба дотакнути да би жеља била остварена. У Африци се уместо јелке кити палма. Православни хришћани у Африци славе Нову годину 11.9. по Грегоријанском календару. Ученици су добили још прегршт занимљивих информација у обради ове наставне теме.
Час ликовне културе је протекао у изради новогодишњих украса. Кроз технику асамблаж (асиметрија) комбинујући различите облике и боје, ученици су израђивали украсе за јелку и новогодишње честитке. Наставник је подстакао осећај за симетрију и асиметрију у ликовној уметности као и давање смисла и значења сопственом раду.
На часу ТИО наставник је истакао пример значаја израде ручних радова у односу на машински рад. Ученици су израђивали украсе за јелку и новогодишње предмете од папира и картона. Дошли су до закључка да су машине ефикасне и корисне али да ручни рад има већу вредност, развија машту и креативност код човека.
Час информатике и рачунарства је протекао у вежбању ученика да самостално праве анимирану новогодишњу честитку. Упознали су се са врстама формата и начинима конверзије филма.
Ученици од првог до четвртог разреда су учествовали у изради честитки и различитих новогодишњих украса.
Како ученици првог разреда имају пројектну наставу, а наша школа развија предузетништво у свим разредима, циљ данашњег тематског дана је хуманитарно-продајна изложба.
Сакупљени новац биће употребљен у хуманитарне сврхе и куповину материјала за реализовање планираних активности.
Речи мало могу описати колико је данас било примера добре праксе у настави. Ученици су показали велику заинтересованост и активност на часу, а фотографије у прилогу ће дочарати делић данашње атмосфере.
Милена Лековић, педагог