Поносни смо што је у нашој школи, већ седму годину за редом, обележен Европски дан језика. Овај датум се у Европи обележава двадесет три године као дан када се одаје почаст језику, том сложеном систему и главном средству за споразумевање међу људима.
Данас су ученици били у прилици да усвоје функционална знања из области језика и мултикултуралности, а показало се да су овакве активности заиста занимљиве нашим ђацима. Активно су учествовали, показали како заиста изгледа међувршњачка сарадња и тимски рад.
На почетку, били су упознати са основним подацима који се тичу обележавања дана у ком Европа слави језик у свим његовим облицима. Наставници страних језика, Данијела Шундерић и Милош Крнетић, изнели су занимљиве чињенице који се тичу европских језика, док је наставница српског језика и књижевности говорила о српском језику у контексту индоевропске породице језика. Наставница информатике, Ивана Басарић, пружала је техничку подршку у интерактивној настави овог типа.
Екипе које су се данас бориле носиле су симболичне називе „Петлићи“ и „Лавићи“, по идеји која је у вези са спортским симболима Француске и Енглеске. И мали и велики петлићи и лавићи укрстили су своје знање, осећај за језик, домишљатост и показали да удружени могу много.
Да бисмо дочарали како је то данас изгледало, приказаћемо својеврстан сценарио игровних активности и шта су све ученици из њих могли да науче и примене научено на часовима језика.
Прва игрица носила је назив „Погоди појам“. Ученици су бирали картицу са појмом чији је назив требало да изговоре на енглеском и француском језику.
Друга игра била је „Слагалица“. У њој су ученици показали знања која се тичу енглеских речи за просторије у кући и ван ње.
Трећу игровну активност назвали смо „Слушај језик“. Задатак ученика био је да погоде који језик слушају, дат у дијалогу на аудио запису.
Четврта игра се посебно допала ученицима. Она је носила назив „Симболи“. Наиме, задатак у њој био је да се групишу симболи земаља Енглеске, Италије и Француске.
Пету игру назвали смо „Бацање коцке“, где је требало да на основу поља ког добију бацањем коцке, изговоре појам на енглеском језику.
И , коначно, у последњој активности ученици су тражили еквиваленте пословичних израза који се тичу српског и енглеског језика.
Надамо се да ће се значајни датуми и даље успешно обележавати, активностима које уједињују ученике и наставнике у процесу стицања знања, али и врлина потребних за живот.
Маријана Главоњић, наставница српског језика и књижевности